Total Pageviews

Monday, June 27, 2011

Adoro te devote, euskaraz


San Tomas Aquinokoa (1224-1974) izan zen otoitza eta olerki eder honen egilea, Eukaristiari eskainia. Euskarazko bertsioa interneten jasotzea oso zaila egin zait. Egizue proba. Baina euskaratuta dago otoitza hori, bai. Eta merezi du ezagutzea. Itzulpen hoberik egin daitekeela? Hobetzen ahal dela zerbait ere? Agian. Baina nik uste dut orain daukagun bertsioa nahiko ondo eginda dagoela eta Jaunaren Gorputz Sakratua ospatu berri dugun honetan, hortxe daukazu, irakurle dastatu eta gure Jaunarekin solasteko.


ADORO TE DEVOTE

Eraspenaz maite zaitut, Jainko ezkutua,

egiazki gordeta hauen irudipean.

Zure aurrean zeharo menperatuta dago nire bihotza,

oso-osorik gurtzen ziatu zu ikustean.


Zutaz epaitzerakoan okertzen dira ikusmena, ukimena, dastamena;

baina zinez sinesteko entzumena da nahikoa;

Jainko Semeak esan duen guztia sinesten dut;

ezer ez da benetako hitz hau baino egiagoa.


Gurutzean jainkotasuna estalia zegoen,

baina hemen gizatasuna ere da ezkutu;

sinesten ditut eta aitortzen biak,

ezer ez da benetako hitz hau baino egiagoa.


Zauriak ez ditut ikusten Tomasek so egin zien bezala,

baina aitortzen dut nire Jainkoa zarela;

egizu zuengan gero eta gehiago sinets dezadan,

Zuregan itxaron, maite zaitzadala.


Oh, Jaunaren heriotzaren oroigarri!

Gizonari bizitza ematen dion Ogia!

Emaiozu nire arimari zutaz bizi dadila,

zure eztitasuna beti dezala dasta.


Jesus Jauna, pelikano ona!

garbi nazazu, ni zikin hau, zeure odolaz,

mundu osoaren hobenak

garbi ditzakeen ttanta-odolaz.


Jesus, orain ezkutua dakusdana,

irrikaz nahi dudana eskatzen dizut bete dadila,

zure aurpegia agerturik begiratzean,

zure aintza ikusiz, zoriontsu izan nadila. Halaxe.

No comments: